Kancelaria tajna

Kancelaria tajna jest wyodrębnioną organizacyjnie jednostką, w której odpowiednio wykwalifikowani pracownicy zajmują się wytwarzaniem, przetwarzaniem, przekazywaniem, przechowywaniem i archiwizowaniem dokumentów, które zawierają informacje niejawne. Obieg dokumentów tego rodzaju podlega, bowiem ściśle określonym regułom. Na pismach tego rodzaju umieszczana jest zazwyczaj klauzula „poufne” lub „do rąk własnych”. Stanowią one tajemnicę służbową lub tajemnicę państwowa. Obieg dokumentów niejawnych nie może odbywać się według takich samych reguł jak jest to w przypadku zwykłych pism urzędowych. Obieg dokumentów niejawnych, który ma miejsce właśnie w kancelarii tajnej uregulowany został ustawowo. Mowa tutaj o ustawie o ochronie informacji niejawnych. Określa ona także organizację kancelarii tajnych. Musza być one zorganizowane odrębnie dla dokumentów o różnej klauzuli tajności. Dopuszczalne jest powołanie jednej kancelarii, pod warunkiem, że dokumenty o różnych klauzulach są fizycznie od siebie oddzielone i obsługiwane przez osobę posiadającą wymagane dla danego typu pism poświadczenie bezpieczeństwa.

Podobne artykuły

  • List motywacyjny może okazać się bardzo pomocnyList motywacyjny może okazać się bardzo pomocny Tak to już bywa, że list motywacyjny jest najczęściej niedocenianą metodą pomagająca znaleźć pracę. Osób które  szukają pracy są zdania, że pisać go nie ma najmniejszego sensu ponieważ i […]
  • Atrakcyjny list motywacyjnyAtrakcyjny list motywacyjny List motywacyjny jest niedocenianą metodą pomagającą znaleźć pracę. Osoby które jej szukają pracy są zdania, że nie ma sensu go pisać ponieważ nie wielu pracodawców je czyta. Obok […]
  • Jak dobrze napisać list motywacyjnyJak dobrze napisać list motywacyjny List motywacyjny może wszystko zmienić w naszej drodze do kariery. Daje on bowiem pracodawcy pojęcie o naszych możliwościach i celach,  a także ukazuje jakie mamy plany na przyszłość i jak […]
  • Elektroniczny obieg dokumentów w firmieElektroniczny obieg dokumentów w firmie W każdej firmie obieg dokumentów jest zorganizowany w inny sposób. Bardzo ważna jest dobrze przemyślana organizacja przepływu dokumentów, gdyż znacznie usprawnia i ułatwia to pracę, a […]
  • Obieg dokumentów i stanowiska pracowniczeObieg dokumentów i stanowiska pracownicze Obieg dokumentów jest zarezerwowany dla kilku osób w naszej firmie. t akie osoby są niemalże całkowicie odcięte od rzeczy nad którymi aktualnie pracujemy. A są to rzeczy strategiczne, od […]
  • Co powinno się mieścić w liście motywacyjnymCo powinno się mieścić w liście motywacyjnym Nie ma uniwersalnego wzoru na list motywacyjny, choć przed jego napisaniem warto poszukać w Internecie wzorów listów motywacyjnych innych osób na takie samo lub podane stanowisko i […]